fredag 15 juni 2007

Matshopping

De här två ostarna och de här korvarna har jag köpt idag, på Daglivs vid Fridhemsplan. Daglivs är Mekka för vegofolk, så givetvis har jag min säng vänd i riktning mot Daglivs... Dessa produkter är av märket Redwood och man blir helt galen av hur mycket som finns på marknaden men inte i Sverige. Jag har provat goudaosten av samma märke förut, och är omåttligt nyfiken på dessa två ostar! Korvarna var mer impulsköp, jag bara kunde inte låta bli att köpa något festligt djurköttsubstitut... Valde mellan dessa, vegofiskpinnar och vegobratwurst. De här var billigast i förhållande till vikten. Åh... mmm mat!

Snart ska jag ut och röra på mig en vända, finally. Jag börjar känna mig riktigt obekväm och förslappad... Nu är min pyttelilla iPod shuffle proppfull med musik som inte är ett dugg anpassad till löpning eller så. Men jag får inte ställa några krav på mig, vare sig när det gäller tempo i löpning/gång eller någon prestation över huvud taget, och då är oförutsägbar, icke-ångestladdad musik bra. Minsann. Vi ska nog få rätsida på det här förr eller senare...

I kväll tänker jag titta på TV. Är jättesugen på att se Skruva den som Beckham, som jag tyckte väldigt mycket om när jag såg den på bio. Sen är det första delen av Golden League i kväll också, och friidrott är ju galet kul att titta på det med. Får se. Ska försöka koka ihop lite nyttiga snacks tills dess, typ torka lite frukt i ugnen eller nåt. Det har jag aldrig provat. Eller göra frukt- och nötbollar. Hm... Hoppas Timmy tänker göra mig sällskap. Risken är väl i och för sig stor att det inte blir så. Men men. Man vet aldrig! Turen kan vara med oss i kväll! (:

Inga kommentarer: