fredag 29 juni 2007

Uppdatering:

Idag har mina ögon varit bråkiga. Väldigt ont har det gjort när de behagat torka sönder sig helt och fyllt sig med skräp helt på egen hand, som inte gick att få bort. Jag blev tvungen att blunda i över en timme, vilket förstås ledde till att jag somnade, och det var ite alls vad jag tänkt mig eftersom jag planerat att gå ut och springa just då. Min löprunda blev i stället uppskjuten till senare, lagom till att solen tittade fram. Uh, Dalarö är så jävla backigt. Det var ruskigt jobbigt, men jag förtjänade lite slit och smärta. Jag har ägnat mig åt att röra på mig minimalt samt äta enormt mycket skräp (gott skräp) lite väl mycket på sistone...

Dagens ögonkrångel gör att min syn är lite smågrumlig just nu. Bara lite, lite grumlig - precis så grumlig som jag önskade att den var utan allergins hjälp. Jag vill gärna ha en anledning att införskaffa ett par glasögon (typ nåt åt det här hållet eller såna här vansinnigt snyggt nördiga grymma), för det är så jävla snyggt, men det känns lite löjligt att köpa ett par bara av den anledningen. Egentligen tycker jag att glasögon kan vara som vilken accessoar som helst, men... ja. Det vore najs att ha en teeny weeny anledning.

Igår gav jag blod igen. Det känns alltid bra efteråt rent psykiskt. Jag tog en trisslott i blodbussen och vann 50 spänn dessutom, som Timmy och jag ska köpa två nya lotter för. Eller räcker det bara till en? Nåja. Jag tyckte att vi skulle köpa jordgubbar i stället, men jag kunde inte sätta emot argumentet att vi faktiskt kanske skulle vinna en miljon om vi tog nya lotter. Så nu får det bli så. Hrm.

I förrgår hade Timmy och jag en riktig mysdag, då vi först tillbringade hela dagen i min soffhalvö och drack kaffe och läste och pussades. Sen åkte vi in till stan, där jag först bjöd honom på middag på Restaurang Kokyo (deras grymma vego-sushi, såklart!), och sen bjöd jag honom på bio. Vi såg Zodiak. Den var bra men jag är en räddhare och tyckte gott att slutet kunde varit lite mer betryggande. Eftersom jag bjöd på allt annat fick han stå för biogodiset. Jag kommer bli tjock snart.

På söndag ska jag på knytis med mina kära DRA-kamrater och imorrn blir det Sirqus Alfon (äntligen!), samt ännu mer läsning. Jävla bok-helvete. Jag har varit arg rakt igenom! De är så dumma dumma dumma! Framför allt dumma dumma Dolores Umbridge!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet att det är fullt möjligt att köpa glasögon med bara glas, oslipat!!...å det är fullt befogat, trendmässigt...:)

Anonym sa...

Hur cool är inte Vasuma-sidan egentligen? Typ 100, på en skala. Förresten är det precis lika coolt att ha glasögon (vilket är MYCKET coolt :P) om man inte behöver dem som om man behöver dem. You go, girl

Anonym sa...

hmmm... jag skulel vilja se någon med oslipade glas... okej om dom e slipade men utan styrka.. men oslipade skulle nog bli lite väl konstigt att se ut genom...