onsdag 13 juni 2007

Matsommar!

Tasteline är en fantastisk hemsida med ett enormt receptregister. För nåt år sen när jag var lacto-ovo-vegetariskt hälsofreak hängde jag där varenda dag skulle jag tippa, men det har blivit mindre av den varan ett bra tag nu. Så, nu i kväll (när Timmy & co hänger på nåt tjurigt åldersgräns-hak i stan och kollar in när herr Törnctrantz vänder skivor) tyckte jag att det var dags igen. Efter ett par veckor av extrem icke-träning och extremt sötsaksintag så blev jag även omåttligt sugen på att börja GI-prägla min mat igen. Jag vill understryka att GI inte är bantning för mig utan allmänhälsa och respekt för kroppen, då blodsockertoppar knappast är särskilt vänligt!
I alla fall, nu har jag skrapat ihop massor av inspirerande recept som jag tänkte ta mig an så fort en gnutta ro behagar infinna sig! Åh vad gott det ska bli!

Idag har jag jobbat igen. Det gick bra, igen. Jag blev släppt helt fri och jobbade självständigt i princip hela dagen. Rätt seg dag dock, när vi packat upp alla varor fanns inget mer att göra... så jag ägnade mig åt att städa, fronta och effektivisera hyllorna. Sjukt soft jobb alltså, man behöver inte skriva en enda uppsats!

Det kliar något fruktansvärt i mitt ansikte. Så här har jag haft det alldeles för länge nu, med brutalt irriterade och torra läppar, ögonbryn och ögonlock, precis som under ögonen, längs hela käkbenet, pannan och överläppen. Det är de värsta områdena, och det är verkligen helt fasansfullt hur jag ser ut och vad det kliar. Och ingen vet vad det är!!!!!

Läskigt i morse var att jag hade hackade valnötter på min gröt, och jag fick en allergisk reaktion av dem! Min hals började klia och jag blev alldeles hes! Aoooouu!

Inga kommentarer: