måndag 11 juni 2007

Ny vecka, ny bulle

Yo gottfolk! För den som missat det så är det åter måndag idag, efter en lång helg. I morse när jag vaknade av att en byggjobbare hemma hos Timmy ryckte upp hans sovrömsdörr (tur, för övrigt, att vi var påklädda eftersom han inte knackade någon av de gånger han rykte upp den), så insåg jag att jag inte insett att folk fortfarande går i skolan och till jobbet och sånt. Glassiga livet som student, jej! Fast imorrn ska jag till ICA och gneta, men det ska bli roligt. Jag kan redan en massa PLU-koder... och pengar får man!

På dagen idag träffade jag Sanna. Det var ett kärt, om än lite för kort, återseende. Jag hoppas vi träffas igen snart för vi har ett gäng år att ta igen. Och det gör jag med glädje.

Jag har just hetsat i mig en lunch bestående av färskpotatis, bönsallad med tomat, soltorkad tomatkräm, rostad vitlök och citronpeppar, tzatziki och morötter, samt lite smör till potatisen. Ingen färskpotatis utan (vego)smör. Vi har haft så mycket schyst mat över efter min student (som var helt vegansk och jag tror inte särskilt många reflekterade över det faktumet = mamma och jag är grymma vegankockar). Nu börjar förrådet dock sina, men det är lika bra. Att slänga mat skär i mitt hjärta!

Oj, nu måste jag ila till bussen!

Inga kommentarer: