fredag 22 juni 2007

Melker.

Här är en av de veganska små gudomliga chokladbitar jag köpte på Vegomässan. Ser den inte vansinnigt god ut? Om inte så kan jag intyga att den är vansinnigt god.

Planen för dagen? Jag vet inte. Och jag skyller det helt på mig själv. Min ansträngning för att göra midsommar värd att minnas har varit obefintlig. Jag gav liksom upp när jag förstod att Timmy tänkte fira på västkusten och att de huvudsakliga resterna av hans familj skulle fira i Kullgärdet. Det som var så fantastiskt fint ordnat förra året på nya verandan på Dalarö! Oj vad fint det var. Med gulbetor i tipsrundan. Jaja, det var tider, men man ska inte vara bitter.
Planen för dagen då. Ja. Vädret är ju inte direkt peppande... inte så motiverande att ta tag i mig. Gash, varför behöver jag vara så tokmotiverad för att göra något socialvettigt? Det verkar i alla fall som att jag får hälsa på i Svartbäcken om jag vill. Men... var är solen? Jag skulle kunna tänka mig en mysig middag på restaurang Kokyo i stället för allt annat, bara för att slippa ansträngning med mat och dryck och grejer. Där är det jävligt gott. Men det hänger på pappa antar jag, för jag vill inte pröjsa så mycket. Det kanske ser lite dystert ut med tanke på att vi ska äta dyrmiddag på Årsta slott på söndag och att hans bankkort är borttappat och spärrat. Drr-nö.

Igår kväll gjorde jag massa fina små biffar, kidneybönbiffar. Vände ena sidan i sesamfrön så jag hoppas det ger knaprig yta på den sidan. Om någon undrar, liksom... Idag har jag lust att göra pannkakor, risotto och/eller avokadoglass. Jag har avokado. Avokado är himmelskt. Och jag har nog inget liv ändå. (:

För övrigt kliar mitt ansikte något fruktansvärt idag och det gör att jag känner mig helt sjuk och sliten. Inte så kul. Ska jag fräscha upp mig med lite smink? Ge mig ut och springa en runda? Duscha? Klippa & klistra i min receptsamling? Oh pity me.

"Denna dagen ett liv!" Hihi.

Inga kommentarer: