lördag 23 maj 2009

Horoskop, Expressen (OBS jag snylt-läste, jag lovar)

Du är så positiv och framgångsrik inom arbetet, och det som har med datorer, affärer och tyger att göra kan bli bäst. Blir du bjuden till fest så får du det trivsamt och roligt.

Jag frågar mig: Vad har jag för anledning att inte tro på Heikki Vesa? Han är ju så lång, det måste han vara, och vad har jag för anledning att inte tro på en superduperlång människa? Varför skulle han vara så lång kan man fråga sig då, jag frågar mig. Jo, för annars kan man väl inte mäkta med konststycket att ha båda fötterna på jorden samtidigt som man har huvudet i det blå. Vadå fötterna på jorden, kan man fråga sig. Jag frågar mig. Jag vet inte. Jag tror han är en sån där perfekt mysmorfar, som bjuder på solskensfruktost och sånt, lite som DiLeva, fast jag vet ju inget om någon av dem egentligen. Jag tror han kan vara en sån som börjar dagen med att ligga på en spikmatta och det är lite respect. Inte gör väl en människa något så jordnära och kroppsligt utan att ha fötterna på jorden? Det vore ju ett overkligt skeende...

Och han har ju rätt liksom... 1) Jag sitter vid en dator, 2) jag har jobbat hela dagen i en affär, 3) jag har kläder på mig, av tyg. Och jag måste säga att situationen har potential att bli bäst.

Vilken situation har inte potential att bli bäst?

Jag tror svaret är ingen.

Inga kommentarer: