fredag 26 juni 2009

Action i sommaren

Jag bestämde mig ganska omedelbums efter att jag gått på semester förra sommaren. Jag bestämde mig alltså klockan 16.20 den första augusti 2008. Jag bestämde mig då, efter att ha jobbat utan riktig semester i över ett år. Jobbat utan att leva, bara snålat och sparat och snitslat upp en bekväm bana för mig. Jobbat mig till ett förstahandkontrakt på en lägenhet och en stadig pengabuffert som skulle ge mig mer svängrum under studietiden. Och jag måste säga att jag är jävligt tacksam över att jag hade så tråkigt det året. Men där och då och nu bestämde jag mig för att jag är värd mer den här sommaren. Lite action. Lite liv. Lite lov! Lite sommar! Kanske rentav lite solbränna någon annan stans än på armarna!

Det fina med att vara student och miljömedveten - rentav miljövetenskapsstudent - är att valmöjligheterna kring sommarsysselsättningarna begränsas. Precis som Carola säger nej till självmedömkan, säger Sanna så långt det är möjligt NEJ till flyg. Och som student är man alltid förlåten om man inte vill bränna största pengen.

Det fina med att vara student och miljömedveten och 16 år igen är att allt dumihuvudet-sug kommit tillbaka. Därför blir det

Arvikafestivalen nästa vecka,
Emmabodafestivalen sista veckan i juli och
Way Out West plus Göteborgs kulturkalas andra hela veckan i augusti.

Och jag känner mig så nöjd.


Detta betyder också att jag har tre bob hund-konserter inplanerade i sommar. Och det är egentligen tillräckligt för att ge fem toasters till hela jäkla årstiden.

Och jag känner mig så nöjd.

1 kommentar:

claire sa...

full fart. fem av fem toasters!