tisdag 2 juni 2009

Sex grejor:

1) Majs.
Jag älskar majs.

2) Gröt som smakar äppelpaj.
Värsta bra tricket. En liten, liten doft kanel och en ännu mindre doft kardemumma tillsammans med havregrynen in i mikron, äta med äppelmos och blå alpro-sojamjölk (som smakar lite vanilj). Alltså... idag smakade det verkligen äppelpaj. Jag älskar äppelpaj.

3) Bra jobbat.
Jag har pluggat duktigt. Jag behövde verkligen känna mig duktig idag för att mildra tentastressen och än så länge känns det som att jag lyckats. Jag har gått igenom nästan alla föreläsningar, powerpoint + anteckningar, och digitaliserat anteckningarna. Känns jävla fint, och det trodde jag inte att jag skulle säga om mitt tentapluggande tisdagen den andra juni tvåtusennio.

4) Mammas mobiltelefoner.
Hon har nån grej med mobiltelefoner, fling. Jag fick just en. Eller, fick låna kanske. Hennes gamla anyhow, som gick sönder, men som uppenbarligen hade garantitid kvar på nacken. Helt nyrenoverad, helt utan kostnad. Roligt. Den är lite mer fancy än min, bara lite, men tillräckligt för att jag ska tycka det är roligt. Roligt.

5) Choklad.
Jag har ätit nästan en halv chokladkaka idag. Det var för gott. Jag mailade ICA och skrev att det var väldigt gott med choklad... och att de förihelvete inte fick ta bort den chokladen ur sortimentet. De svarade att produktutvecklaren blev glad. Jag hade redan hunnit glömma att jag mailat. Roligt.

6) Musiken.
Idag har jag haft Pixies låt "All over the world" i skallen hela dagen, nästan. Nu har det gått över. ABBAS "Lay all your love on me" har ersatt den. Jag är inte helt nöjd.

Inga kommentarer: