lördag 6 juni 2009

FI FAN vad bra

Dagens ballaste!

Vilken kille!

4 kommentarer:

Isak sa...

hah... jo, jag hörde om benny. jag tror inte fi får min röst, men jag har ändå alltid tyckt att gudrun är en väldigt säregen och förtroendeingivande politiker. känns lite halvt som en legend numera.
jag tyckte det var roligt att se henne i kvällsöppet, ex., för nån vecka sedan.
hon satt med pp och sd, och de tre partierna fick tala i "andra halvan av programmet" (typ); dvs efter det att mona och fredrik hade debatterat lite slött, i första halvan.
och då glans hon (hon glänser väl ifs oftast), men det var så intressant - beundransvärt, egentligen.. fascinerande - att se henne sitta och propagera för det minsta av de etablerade partierna (s, v, mp, sd, fp, m, c, kd, pp, fi), just efter mona & fredrik, och samtidigt ha i åtanke att hon varit vänsterns största. lika stor som de (m och s), men att hon nu kämpar underdog i en helt ny karriär.
det var roligt.
heja gudrun, och individualismen!
f! fan vad bra!

och sanna, jag vill bara påpeka att jag tycker din blogg verkar asbra, och att jag varit sjuk senaste veckan typ (bara langat ut schemalagda inlägg på min egen blogg); och därför inte kommenterat mina inlägg, dina inlägg, nåns inlägg.
har inte ens suttit vid en dator.
på typ en vecka.
är inte frisk än, heller.
men jag har bara hostan kvar.
jag kan resa mig från hostanfallen.
hosta tyder alltid på tillfrisknad.
så jag är vid gott humör.

hörs!

Isak sa...

oj, fan! glömde ju juni!
vilken tabbe!
jag gillar ju t.o.m. juni!
suck....

jaja.



.
.
.
glöm inte juni.

Sanna sa...

1. Fint! Jag är trött! Och vet inte hur jag ska besvara detta utan att låta bortkommen! Så! Jag nöjer mig med! Fint!

2. Fint! Tack! Du! Prova ingefära! Jag tvivlar inte på! Att! Ingefära är svaret på cancerns gåta! Och malarians! Och även sin sjukdoms! Du! Bli kry! Krya på dig!

3. Fint! Men jag fattade ingenting! Verkar dumt att glömma juni! För då blir året bara 11 månader långt! Funkar inte med årstiderna! Rätt vad det är så blir man myggbiten på julafton och mulad i ett snöbollskrig i juli!

Isak sa...

Isak är äntligen ganska frisk, och reder därmed - med glädje! intensiv glädje! - ut diverse frågetecken, genom följande enkla förklaringar:

Jag tror också på ingefära. Brukar använda det stundom när jag mår illa. Lägga en bit under tungan. Mors råd. Och nu även ditt, alltså. Ska komma ihåg den nästa gång jag får ett lätt slag av cancer eller malaria! Tack!

Häruppe är mulning i juli och bett i julen ingen omöjlighet. Faktum är att det kan omtvistas om det ens är en orimlighet!
Men med mitt "juni" avsedde jag alltså partiet junilistan! som faktiskt fick över 10% i Umeå - om jag inte missminner mig. Nu röstade jag ju inte på JL, men de förtjänar ju för den skull inte att bli uteslutna ur min kommentar.

Om någonting i min första kommentar fortfarande är oklart kan jag konkretisera den såhär:

* hörde om benny anderssons donation!
* tyckte den var intressant!
* har alltid gillat gudrun schyman!
* tyckte nyligen att det var roligt att se gudrun schyman debattera för ett litet parti (FI), mot stora partier (M och S), när hon själv varit lika stor, som partiledare för vänsterpartiet!
* tror på din blogg!
* var sjuk!

// å ödmjukast
// isak falk-eliasson