tisdag 4 augusti 2009

Har det gått för långt nu, eller?

Alltså jag skulle göra nåt som liknar middag alldeles nyss. När jag jobbar sent orkar eller vill jag inte laga riktig mat. Så jag äter gröt. I typ 9 fall av 10. Jag skulle följaktligen koka gröt. Jag öppnade mitt skafferi. Såg en burk vita bönor. Tänkte,

mm. Vita bönor i tomatsås... Vad gott. Hungrig. Gott,

och plötsligt hade jag tagit fram en konservöppnare, öppnat burken, hällt ut innehållet i en djup tallrik och och och... smakat. Sen kom jag på att

va men hallå? Och då tog jag fram pepparn. Lite lökPULVER. Lite senap. Rörde om. Micrade.

Åt till middag.

Är jag förstörd?

2 kommentarer:

Per sa...

Ett brett fett leende lade sig just tillrätta på mina läppar. Dessa vita bönor, det är något visst med dem. Något att plocka fram längst inne ur skafferiet när novemberkylan blir påtaglig och sommaren festivalminnen börjar tryta. Troligtvis något av det närmaste en tidsmaskin du lär komma, misstänker jag.

Sanna sa...

Kanske är så! Men jag ser annars väldigt mycket fram emot ett eventuellt positivt svar från Fontanas mystiska fabrik. Det vore så jää... att kunna äta ravioli på festival!