söndag 27 juni 2010

Det blir vackert och många vill ha det som känns som nåt nytt

Veganska cheeseburgare var bästa midsommarmaten någonsin, tror jag. Hade en alldeles underbart fin midsommar. Vackraste människorna.

När jag kom hem såg jag att det var ett ljus som brann i en ljuslykta på gården. Ovanför satt en lapp med texten "Vila i frid. Grannarna". Blev helt tagen och stod och tittade ett bra tag. En okänd man, som visade sig vara en granne, var visst också ute mitt i natten och han började prata med mig. Vi pratade i en timme.

Sen gick jag upp till min påtagligt ensamma lägenhet och sov i sex timmar. Gick upp och diskade. Åt frukost. Började plugga. Har pluggat halvhjärtat hela dagen. Det har gått framåt. Men. Jag orkar inte. Och jag hatar mig själv ganska mycket för att jag tagit på mig massa andra grejor, när jag egentligen verkligen behöver vila ut i sommar. För detta älskar jag samtidigt mig själv. Så. Det är lite... så att säga, dubbelt.

Imorrn ska jag äntligen använda armar och ben för att få en kusin till granne. Och skicka in tentan ska jag göra. Och lite annat som jag inte vill tänka på. Nån som vill ta en kopp kaffe?

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.