lördag 19 juni 2010

Kickeeeen, vart tog du vägen? - Härejaaa!

Wow, vad peppen har varit hög sen igår. När självförtroendet sviktar som mest kom peppen till väl genomförd undsättning!

1) Igår kväll var jag på Sommar! med Siri, Vicky och Hanna.
a) Siri och jag sjöng en fantastiskt simpel peppversion av den här underbara låten med År&dar när vi behövde stärka oss själva. Tänk vad ett byte av ordet "dig" till ordet "mig" kan sätta sig i ryggraden. Jag är kär i mig på morgonen när frosten står i marken...

b) You Say France & I Whistle spelade och de är ju så fina och pepp och underbart asbra att man vill hångla med dem allihop.

c) Tommy från Gimme Indie DJ:ade och det är inte ofta man får dansa till flera favoriter under en och samma kväll.


2) Jag kom hem vid halv tre.
a) DN hade redan kommit. Slog upp sista sidan och möttes av en insändare om djurindustrins miljöpåverkan som jag har skrivit. Samma uppslag bjöd även på en insändare innehållanes en känga riktad mot vår käre jordbruksminister för att han är dum i huvudet i pälsfrågan (och alla andra frågor också).

b) Eftersom jag hade Gimme Indie-Tommys mobilnummer passade jag på att skicka ett pepp-sms på vägen hem. Fick ett urmysigt svar och blev glad glad. Och kände mig lite fin.


3) Vaknade i morse.
a) Tio minuter innan mitt alarm skulle ringa = perfekt.

b) Såg, när jag skulle kolla klockan, att jag hade fått ett sms. Så, det allra första jag möttes av när jag vaknade i morse var
Fan vad du äger sanna! Så jävla bäst! Kram påre.
från fine J. Så jäkla peppande sms att vakna till är ju nästan löjligt. Underbart.


4) Hela dagen idag har jag fått massa fint beröm för min insändare. Och blivit lite lycklig.

Inga kommentarer: