måndag 2 juli 2007

Sirqus Alfon, myspys och party

I lördags hade Klubb Finkultur premiär i Björns trädgård. Fem fantastiska akter förgyllde hela halva söder samt kvällen utan att på något sätt vara storskaligt och påkostat. Kalaset var gratis (med frivilligt bidrag till hatten) och högkvalitativt. Det bjöds bland annat på dans a la Going Magma, ett tal till mimarnas försvar (de förtryckta mimarna!) och förstås alltis lika fantastiska Sirqua Alfon. Är de någonsin ur form? De var definitivt i högform i lördags, oj oj oj vad fett. (Notera för övrigt bananen i översta bilden.)

Igår hade vi lite filmkväll och knytkalas hemma hos Sevil. Så jävla fint. Vi tittade på Smaken av hund, åt massor av god mat, gosade med katten och diskuterade politik, djurrätt, teokratier och livet i stort. Som sagt... fint. (:

Idag har jag redan hunnit vara vaken i två och en halv timme. Har kört lite bil och hämtat pappa i Huddinge. Om en halvtimme ska jag ut och springa (aaah, jag känner mig så äcklig!). Sen ska jag göra piroger, behöver ett nytt lager. Senare ska jag dela ut lite flygblad i city och därefter ska (minst) Fredrik och jag hitta något att äta, innan vi styr kosan mot Sunkit! Halleluja! Jag hoppas på bra uppslutning nu trots manfall pga Timmys jobb. Men fint vore det om det blev både Fredrik, Maja, Joel och jag! Och Mattias? Hmm.

Jag har fått hem bilder från studenten. Vi är så fina så. Abo... är det bilden, mina ögon eller vi själva som är lite småsuddiga? Jag tippar på det senaste...

Kommande vecka har potential att bli riktigt fet. Woho!

Inga kommentarer: