tisdag 22 maj 2007

"Alla har det! Alla!"

Idag hade jag sångprov. Inför jury. Hemskt. Sjöng den söta lilla visan I folkviseton, och det gick inte alls så bra. Sen var det a vista-läsning och improvisation. I mitt tillstånd och just denna dag var det som gjort för att jag skulle bryta ihop mitt i alltihop, and so I did. Och jag kunde inte sluta gråta förrän typ en kvart efter det att provet var över. Abo, då var jag tvungen att sminka om mina ögon. Så jobbigt! Så jobbigt! Och det hade ju blivit mycket svårt att genomföra om det inte var för att jag släpat necessär. Skönt i alla fall att lärarna är så toleranta när det gäller mig eftersom jag är så prydlig och ordningsam annars, så de var hemskt rara när jag blev klen. Och så fick jag lugnande ord om betyg, och de satt inte fel. (:

Jag har haft textilprov idag också. Uppgiften var att sy en babytröja själständigt. Mitt eminenta tygval resulterade i värsta tuffa rymdtröjan, fick stor lust att brodera dit en Jamiroquai-symbol och skriva Space cowgirl/-boy. Det hade blivit sött!

I morgon blir det rep inför konserten nästa vecka. På torsdag har jag projektarbetesredovisning. På fredag har jag naturkunskapsprov och nån form av redovisning i historia. På måndag ska jag hålla föredrag om hiphop och på onsdagen har jag konsert.
På helgen sen är det Vegomässan (missa inte! Blir fett!) också, och då ska jag jobba där. Tills dess förväntas jag även kirra en av utställningarna, baka massa kakor och massa muffins. På lördag ska jag även skramla in pengar och göra massa reklam för Vegomässan i stan. Hur i h*e ska jag hinna allt? Det är frågan. Jag har visserligen ett Hjärta hemma numera, och det är så underbart. Han är snäll och hjälper mig lite grann. Timmy är bäst.

Långhelg har vi haft minsann! Lördag-söndag utgjordes av en alltid lika härlig Idiotträff. Vi firade Potatisgratängens dag i lördags och åt frukost fem gånger. Frukost är bra alla tider på dygnet. Ah... Det råder ingen tvivel om att man går hem mätt från en Idiotträff. Vi är jäkligt bra på att äta! Annars skulle man kunna sammanfatta träffen med detta citat: "Alla har det! Alla!" (Förklaring.)

I torsdags hade min klass och jag en liten hemsnickrad skiva också. Vi åt en massa godis och mat hemma hos mig, och tömde en låda Gredos. Sen for vi in till stan och shotade på ett hak som jag inte riktigt vågar namnge med tanke på dess låga status. Jag hade väldigt trevligt i alla fall. Fin klass.

Inga kommentarer: