söndag 27 maj 2007

Latent sjukdom i min kropp...

Hej, jag heter Sanna och jag är förföljd av oläglighet. Det verkar som att min körtelfeber har hälsat på igen, så här lagom till tvåårsdagen av mitt insjuknande och lagom till Vegomässan och lagom till min student. Jag är inte helt säker på att det verkligen är körtelfeber, men det är ett sånt virus som brukar komma tillbaka efter ett tag - om än vanligtvis försvagat - och symtomen jag hade framför allt igår var läskigt lika dem jag hade för två år sedan... Och det är just jävligt passande, eller hur? I skrivande stund mår jag rätt bra i alla fall, och även om körtlarna i min hals är aningen större än vanligt så ser de betydligt mindre skräckinjagande ut än igår. Och känningarna i ljumskarna kan vara träningsvärk sen jag tvingades springa som en tok till tåget igår. Det är hoppfullt. Kanske är/var detta bara körtelfeber ultra light invisible?

Igår gick jag runt i stan med en kanin och delade ut flygblad om Vegomässan. Jäklar vad fett det kommer bli. Helt galet! Jag är lite rädd faktiskt, att alla våra kakor och godsaker ska sälja slut i ett nafs. Timmy och jag ägnade i alla fall gårdagskvällen åt att baka en massa kakor. Det var en sjuk känsla att blanda ihop 3 dl olja med 6 dl socker, i vetskapen om att den sörjan faktiskt ska ätas. Men jäkligt gott blir det ju...
Idag har jag även gjort klart allt utom inplastningen till den eminenta fotoutställningen med vegoförebilder. Alldeles strax ska jag iväg på ett volontärmöte, och imorrn blir det ännu mer bak. Baka baka baka! (:

Sitter med mitt hiphopföredrag nu. Det är så intressant, och så otroligt bra! Old-school hiphop for the win!

För övrigt var Butterfly Effect en sjukt bra film. Sjukt bra... och när jag ändå är igång med underförstådda rekommendationer så vill jag tipsa om Marabou Premium Dark Pistachio. Fantastisk choklad. Den smakar marsipanbröd och är oväntat supergod.

Inga kommentarer: