torsdag 31 maj 2007

Uh.

Igår när jag kom hem mådde jag så fruktansvärt illa, av någon anledning jag inte riktigt förstår. Det började på bussen, när jag gjorde samma gamla vanliga misstag att titta för länge åt fel håll. Då blir jag åksjuk och det går inte över förrän jag kliver av. Vanligen brukar det släppa ganska snabbt då när jag står på marken igen, men icke igår. Jag hade visserligen alkohol i kroppen och jag hade ätit dåligt... men usch. Jag hade inte ens druckit särskilt mycket (även om det kanske verkade så på mig?)!

I morse när jag vaknade hade jag förstås helt galet galen huvudvärk, och då kände jag mig pinsam. Bakis på den lilla mängden alkohol? Delvis kanske det berodde på att min kropp var tömd på vätska, visst, men det var knappast allt. Nej, jag vaknade med migrän. Jag misstänker, precis som Maja, att den eventuella Guden inte gjort denna dag till min. Jag lyckades i alla fall hejda anfallet ganska bra, men inte helt. I'm telling you. Uh!

MEN! Innan allt detta skräp hade jag en riktigt schyst kväll med min fina klass. Först konsert, vår allra sista tillsammans. Jag var verkligen i extas under vårt extranummer... och sen efteråt blev jag helt sentimentalt rörd. Fast glad på samma gång, mycket dubbelt. Och så fick jag blommor av mamma! Det har aldrig, aldrig hänt förr att jag fått blommor av någon i publiken efter en konsert. Det tackar vi för!

Sen gick vi till O'learys. Mycket trevligt. Jättetrevligt, faktiskt. Så trevligt att alla min klass "där alla hatar varandra" medgav att det vore helt fett att hänga med varandra så mycket som möjligt nästa vecka och även i sommar. Lustiga lärare man har, mycket lustiga. Vi som tycker om varandra så (:

Dagens förlopp innan konserten var desto mindre pepp, eftersom allt var totalt oorganiserat och bara så typiskt musiklinjen på Fredrika. Haha! säger jag.

Idag blir det muffinsbak, blåsakademikonsert och massa andra Vegomässanförberedelser! Lördag lördag lördag!

Inga kommentarer: