fredag 25 maj 2007

Friday night, I'm alright

1. Föredrag om hiphop i nutida konst
2. Redovisning av tidsperioden 1965-2000 i historia
3. Konsert

Und dann macht es Schluss! Das ist ja sehr Festlisch.

Fick hem ett provex av tidningen Tromb idag. Jag blev galet inspirerad och allmänt pepp av någon anledning, och tror bestmt att jag ska börja prenumerera. De hade en jättetrevlig artikel om craftivism som feministisk kamp (ni har säkert sett det i stan, till exempel virkningar på lyktstolpar och sånt). Så vackert!

Jag har precis ägnat mig åt att klia in en massa katt i ögonen och näsan. Det är inte smart när man allergisk. Men det är en mycket fin kissekatt så det var det värt.

Till middag fick jag köpepizza! Det var första gången jag åt pizzeria-pizza som vegan. Det gick faktiskt bra. Jag fick en pizza med tomatsås, ananas, banan och curry, och eftersom jag så lämpligt gillar banan- och currypizza så är jag helt nöjd! Lite mycket ananas kanske, och så hällde jag på lite extra curry. Och så flashade jag till det med rostade solrosfrön i en hemgjord BBQ-kryddning, och det var mumsigt men det hade funkat utan också. Nöjd, alltså!

I kväll ska vi titta på Butterfly effect, och ha en riktig sån mysig hemmakväll liksom. Soft yao. Jag tror bestämt att min käre herre har bryggt kaffe nu för jag hör bubblandet från bryggaren. Jag känner dragningskraften och tänker därmed genast lämna denna plats. Adieu!

Inga kommentarer: