torsdag 24 maj 2007

Huvudvärk...

Halv nio vaknade jag. Jag började klockan nio. Jag tror aldrig jag vaknat så nära inpå min första lektion. Dagen till ära hade jag dessutom migrän. Verkligen tipptopp, eller hur? Fick i alla fall skjuts till skolan, där sista lektionen i ljudteknik väntade. Vi hade prov och det tyckte jag inte om, men nu är det gjort. Därefter redovisade jag mitt projektarbete. Mycket rörig och ostrukturerad redovisning... men, nu är även den genomförd! Sen åt jag lunch, en riktig höjdarsoppa! Bönsoppa med grönsaker och kål, mmm. Och så fick jag lite potatisbulle också, lite onyttigheter kunde jag gott unna mig (idag också). Och massa sallad. Salladsberg som vanligt. Jag vet inte riktigt hur jag ska tacka Michel och Bengt i köket. De har varit så rara... Skulle gärna ge dem en varsin vegansk kokbok, men då skulle jag bli ruinerad på köpet. Jaja. Sen hade jag sista lektionen i naturkunskap A. MVG som ett brev på posten, yes. Jag anar att mina slutbetyg kommer vara sjuka. "De e cool, alla har det, alla!" (Seriöst, kolla på länken om du inte gjort det redan.)

Nu har jag i alla fall druckit (kaffe!), ätit (frukt- och bärsallad med sesamfrön och kokos!) och sovit bort migränen. Och kanske kompletterat med en liten tablett. Det är bra, så jag kan ägna mig åt annat. Till exempel baka! Jag tror jag ska baka lite morotsbröd. Eller sesambröd. Kanske morot- och sesambröd rentav!

Jag har sån jäkla lust att sätta mig med min dator och skapa. Dunka dunka liksom... fet dunka dunka. Det skulle jag vilja ägna hela kvällen åt. Hinner jag det? Nej.

Nu står det still, fastän det blåser så!

Inga kommentarer: