söndag 6 maj 2007

Grisar trivs i trånga utrymmen, människor också.

Glad gris? Glada grisar i Sverige? Glada svenska djurskyddslagar? Död gris glad? Tänk att den stora, skadade, levande, sociala grisen ska dö. Och alla hennes barn. I moderna Sverige.Fy fan vad vidrigt. Så jävla smutsigt.

Idag har jag hållit infobord med Daniel i Farsta. Det gick halvbra och solen gömde sig bakom huset nästan hela tiden. Men rätt trevligt var det ändå, och så är det ju alltid i alla fall lite peppande när människor tycker man gör bra saker och visar att de har ett hjärta.

Nu ska jag återgå till mitt arbete om civil olydnad. Riktigt spännande! Och klart ska det bli denna afton, halleluja.

I kväll tror jag att jag måste ha jordgubbar på ett eller annat vis. Funtar på att göra en jordgubbscrème med jordgubbar, mald mandel, vanilj och kardemumma? Kanske kanske kanske. Men choklad vore nog det bästa just nu, en riktigt jäkla göddig chokladkaka med mycket mastig chokladglasyr eller på annat sätt kladd. Åh. Mer kladd åt folket!

Inga kommentarer: