onsdag 16 maj 2007

En god gärning slutade med två bommar.

Jag skulle ge blod. Det är inte roligt att ge blod. Nålen är tjock. Jag blir vit. Jag fryser och svettas och fryser. Jag blir svimfärdig. Jag mår illa. Men det är klart man ska ge blod. Det tycker i alla fall jag. 3 x 10 minuter per år är fantamej ingen uppoffring. Så. Efter nekandet att ge blod i lördags begav jag mig till blodbussen idag i stället, eftersom de inte kunde neka mig idag.

Det kom inget jävla blod.

Jag frös och var rädd och nervös, så förmodligen därför drog blodkärlen ihop sig. Sjuksköterskan tyckte det var konstigt att blodet rann så sakta så hon började justera nålen och helvete, det är ju då jag blir helt vimmelkantig och bara vill försvinna. Obehagligt som fan. Efter fem och ett par minuter tyckte hon att vi skulle ge upp. Då hade påsen fyllts med typ en halv deciliter blod när den borde ha fyllts med fyra och en halv. Får komma tillbaka om tre veckor i stället. Jäj. KUL. Jag älskar ju verkligen att bli punkterad... Jaja, jag fick i alla fall ett litet kit med typ nagelsax, pincett, nagelfil och massa konstiga verktyg som jag ite vet hur man använder. Och lite mer-dryck. Och frukt. Fadäs I.

Jag gick till blodbussen efter min sista lektion. Skyndade mig, eftersom jag skulle tillbaka till skolan efteråt och träffa min handledare som kollat på vad jag skrivit i mitt projektarbete. Åter i skolan hade hon gått hem. Fadäs II.

Skruttigt. Och nu är jag hungrig. Jag ska göra sparrissoppa. Mmm! Hoppas det blir gott i alla fall. Sen ska jag plugga lite, kanske ta en promenad... Jag vet inte, jag är i en liten träningssvacka just nu känner jag. Jag har nästan ingen träningsmotivation alls. Och jag unnar mig det, för jag tränar mycket annars och min kropp har varit utsatt för så mycket slit på sistone att jag gott kan få mig lite vila och kakor kakor kakor.

I morgon ska söta klassen samlas hemma hos mig för att ha en alternativ skiva. Mysigt! Vi ska äta, dricka vin och sen bege oss vidare in mot stan är tanken. Såg på vädret nyss att det inte var jättelovande inför morgondagen, så Snaps eller ej, det är frågan.

Och på fredag! Fredag! Då kommer Timmy hem! Som jag längtar. Mmm. Jag ska ta mig till stan på fredag också och tömma lite bössor samt besöka ett par riktigt jäkla tokheta second hand-butiker.

Och på lördag! Då är det minsann Potatisgratängens dag! Det ni! Sekten ska fira!

Inga kommentarer: