onsdag 15 augusti 2007

Bitchin'

Idag fyller Jonte 23 år. Vi har precis ätit middag. Tzayspett, citronspetsad mandelpotatismos, basilika- och tomatyoghurtsås och sparris. Glass med rostade hasselnötter och chokladsås till efterrätt. Inte ett dugg jäkla fy skam.

Regnet öser och Timmy, Jonte och Thea stack just in till stan. Timmy flyttar till Tjörn utanför Göteborg om lite mer än en vecka. Jag är ledig i helgen, nästa helg samt en dag i mitten av nästa vecka, men annars jobbar jag. Jobbar jobbar jobbar. Jag har jobbat i snart tre veckor. Innan det jobbade Timmy i fem veckor. Hur mycket umgänge blir det? Simpel matematik. Jävligt lite. Kul att han sticker om en och en halv vecka. Och kanske ska till Nora i helgen. Men vi kan ses nästa sommar...

Äh, jag är bara bitter och fullständigt opepp på att festa, så jag antar att jag inte kan förstå hur han kan välja en utekväll framför en med mig. Men det förstår förmodligen alla andra. Förlåt, Timmy...

Nu ska jag typ kolla på film tror jag kanske. Sen sova. Jobb imorgon. Idag var jag ledig, efter sju dagar jobb i streck. Idag har varit en skitdag eftersom jag tyckte att allt gick snett hela förmiddagen och blev därför otroligt lättretlig och allmänt irriterad. Köpte en bok i Handen, Fruktguiden, och då blev jag glad igen för den handlade inte helt otippat om frukt.

Hoppas jag blir en bättre människa i höst.

Inga kommentarer: