tisdag 28 augusti 2007

Fjärilar

Nu befinner jag mig i mitt tredje hem på två dagar. Framöver har jag tänkt bo till stor del hos mamma. Frågan är när "hos mamma" blir "hemma". Det är skönt att vara här i alla fall, så lugnt och ombonat. Och centralt. Lägenhet, dessutom! Lägenhet är en så otroligt mysig bostadsform. Det känns så skyddat...

Tre arbetsdagar kvar nu - varav två förbisvischande förmiddagspass - innan jag har fyra dagars ledighet. Lördag, söndag, måndag, tisdag. Hoho vad fint! Jag ska shoppa. För jag är rik. På måndag är det Sunkit också, och dit ska jag väl tänkte jag. Är inte jättepepp men man får träffa massa trevligt folk (till exempel Fredrik! Jaaa! Hänga (ev värma) innan?) och det brukar bli bra. Och så är jag ju ledig dagen efter! Det är nästan så man tror Jessica (the boss) läst mina tankar.

Äh. Jag tror baskenimej jag ska gå och lägga mig nu. Eller åtminstone kura upp mig i sängen med en tidning och min bok och min ipod. Kanske fortsätta på min lista över starka just-nu-favoritlåtar. Min ultramainstreampop-sida är väldigt framträdande just nu. Till exempel fetdiggar jag Tina Turner! I'm your private dancer, a dancer for money, I'll do what you want me to do...

Nu längtar jag efter frukost. God natt!

Inga kommentarer: