fredag 17 augusti 2007

Ont i halsen?! Eh keff.

Jag har ont i halsen och det tycker jag är jävligt löjligt. Desto mer ser jag fram emot varm havregrynsgröt med vildhallonsylt till frukost i morgon.

Trött, toktrött, det är vad jag är just nu. Gick upp kl 6.22 och jobbade sedan kl 8-17. Hälften av min enda långa paus ägnade jag åt att powerwalk-a på Dalarö. Efter jobbet åkte jag till Handen, där jag återigen satte fart på fötterna och gick en omväg hem. Fötter och ben är sjukt underskattade transportmedel, I'm telling you. Väl hemma gjorde jag en middag beståendes av kinafärs, purjolök, morot, vitlök, ingefära och soja och ett gäng andra kryddor. Jag kramade ur lite väl mycket fett ur kinafärsen så allt blev rätt torrt och det smakade inte alls riktigt så som jag ville. Kinafärs är en märklig produkt... Jag har haft cravings hela dagen, men det vete fan om det är så gott egentligen, alls. Det jämförs ofta - ironiskt hoppas jag? - med kattmat. Haha... äh! Well well, sen åkte min far och jag till systemet och köpte vin och cider. Därefter shoppade vi på ICA Maxi, dyr-shoppade massa halvfabrikat och pulvermat. Roligt, jag är så pepp på att experimentera just nu så det är helt galet. Plus att jag är så sugen på att ge mig i kast med att prova baka fyllda bullar att jag förmodligen kommer göra det imorgon.

...om jag tagit mig i kragen och städat lite först. Det ser förjävligt ut i mitt rum. Men så länge jag inte har någon Timmy att umgås med är det väl på intet sätt bortkastat att ägna sig åt städning.

Söndag blir den sista dagen som vi med säkerhet har helt och hållet tillsammans innan han flyttar. Jag vill inte... Jag vill verkligen inte. Kommer sakna honom så... i ytterligare ett år. Jaja, man får tänka positivt och se det ljusa: Timmy kommer bli grym på sax, säkert ha ett skitkul år och när han pluggat klart kan vi flytta ihop. Det är fint i alla fall. (:

Inga kommentarer: