torsdag 16 augusti 2007

Torsdagstrist?

Vid halv åtta i morse stod regnet som spön i backen utanför fönstret. Då var det grymt härligt att ställa fram väckarklockan ytterligare och passa på att sova lite extra. Gick inte upp förrän kl 9!

Fick yoghurtfrukost i morse. Nästan hela burkens innehåll fanns kvar sen igår. Mmm. Sojayoghurt, skivad banan och müsli. En smörgås med bön- och soltorkad tomatröra och paprika. Kaffe och ett glas Proviva. Ensamt, men fint ändå.

Om lite mer än en halvtimme sticker jag till jobbet. Jobbar till stängning, och öppnar imorrn. Sen är jag ledig i två dagar (: Då hoppas jag att jag får laga lite mat. Tänkte bland annat prova att göra amaranthkaviar. Kaviar a la Kalles är egentligen inte särskilt gott, men av någon anledning har jag omåttlig lust att försöka efterlikna det.

Jag kanske har kommit fram till vad jag ska göra med mig och mina studier härnäst. Eller, jag har i alla fall utformat yttrligare ett förslag: Matte C på Komvux innan nästa sommar, och därefter ett naturvetenskapligt basår på ännu okänd ort. Det vore kanske något för en velande själ?

Jeje, nu ska jag byta om om vila lite. Sen styra kosan mot ICA med paraplyet i beredskap.

Kram på er.

Inga kommentarer: