lördag 25 augusti 2007

Stackars lilla pappa! (:

Nu är vi på Dalarö igen, efter en tripp hem till Vega för bilhämtning. Vi har en ganska stor bil som var lämplig att "hyra" imorrn, när Timmy flyttar med en massa packning. Sen handlade vi på nyinvigda Coop Forum (som verkligen ryckt upp sig!) innan vi cruisade hit igen.
I alla fall. Stackars lilla pappa såg måttligt road ut när jag backade upp från vår nerfart. Han hade parkerat bilen halvt på grannens tomt - dvs halvt i skogen - inklämt framför en soptunna och ett gäng plankor. Verkligen fiffigt tyckte jag, när han visste att mästerchauffören Sanna skulle köra ut därifrån bara ett par timmar senare... NOT. Han informerade mig om att jag skulle köra som ett S för att komma på rätt spår upp för backen, och det gjorde jag. Det tog ungefär fem sekunder innan han gav ifrån sig ett skrämt tjut när han trodde att jag skulle köra in i ett träd. Så pass mycket ögon och vett har jag, dock, så jag hade faktiskt koll på trädet. Värre var det med häcken som delar av grannarnas och vår tomt. Den körde jag visst in i. Fast bara lite grann, men jag hade ju tänkt backa ut mycket mer stilrent. Sen tog det mig en massa rattryckningar och konstiga svängar för att få bilen i rak kurs upp på vägen. En bit bort på gatan körde en annan bil just ut, men eftersom avståndet var så stort så tänkte jag att jag skulle hinna upp. Hmm, nja. Med min körstil så var det inte konstigt att den kraken ville köra förbi mig, men jag skulle ju vara smidig så jag gasade. Det blev ryckigt och säkert läskigt för den andra stackars chauffören, och jag tyckte lite mer synd om pappa. Till slut var vi uppe och iväg i alla fall. Och det var en jävla massa bilar vid Vegabaren. Raggarbil Grand Prix... = mycket bilar + mycket folk, som godtyckligt gör om bilvägen till gågata och dyker upp mitt framför motorhuven utan förvarning. Andra ansåg att bilvägen var en lämplig plats att lära sig cykla på. Det tyckte inte jag. Men, jag löste det hela genom att svära en del och förklara för Timmy att de alla är idioter samt i mitt måttligt stilla sinne bygga på mina fördomar om "sånt folk". Fint va?

Nåväl! Vi kom hem! Och det var ju bra! I kväll blir det mumsiga enchiladas till middag och hej-på-ett-tag-ha-det-så-bra-äppelpaj till efterrätt. Och imorrn får vi mumsig tofupastasallad med massa mums i. Perfekt åkabil-mat. Och en rejäl påse godis med mumsiga veganska delikatesser inklusive typ fem (!!!) olika sorters veganska lösviktschokladbitar! Weoweo.

Innan vi lämnade OBS, eller, öh, Coop så löste vi in vår Trisslott mot två nya. Nu ska jag hålla er på streckbänken ett tag angående resultaten.

...
...
...
...
Damdidam...
...
Hm... hm.. hm...
...
...

Det var två nitlotter.

Pussiluss!

Inga kommentarer: