måndag 6 augusti 2007

Oh aj aj magen!

Om det är någon som undrar vad som hänt med mitt idoga blogguppdaterande så är det inte helt frivilligt jag gjort uppehåll. Jag har nämligen jobbat en himla massa den här veckan, och de tider då jag inte jobbat har jag varit antingen jättetrött eller törstig på Timmys sällskap.

Det har varit trevligt att jobba i alla fall. Jag trivs på ICA! Massa härliga människor att jobba med. På onsdag börjar jag jobba igen efter min lilla långhelg, som givetvis kompenseras av non-stop arbete i typ 7 (eller var det 9?) dagar. Men det blir bra.

I lördags cruisade Timmy och jag till IKEA. Vi tänkte ge vika för logiken och sluta trängas i min 1.05-säng när jag faktiskt har två sängar som skulle kunna utgöra en dubbelsäng alldeles utmärkt. Det enda som behövs är en bäddmadrass och större lakan. Det visade sig dock att bäddmadrasser är dyra ting, så vi avvaktade lite med det. I stället ägnade vi en massa tid åt att försöka hitta nån billig, funktionell lösning till mitt badrum. Det ser förjävligt ut där och det finns ytterst lite hopp om att få det snyggt, men det borde inte vara så svårt att gömma sånt som ger det stökiga intrycket. Men... ja. Så klart blev vi trötta och tvära och köpte ingenting alls till badrummet. Det vi fick med oss från IKEA blev ett istoppstäcke, väggdekorationer (stora självhäftande guldblommor som jag ska ha i mitt rum, kan bli finfint!), ett finurligt rivjärn, en prezzobryggare och två sexpack delicatobollar (10 spänn för sex delicatobollar! GALET!).
Det är sjukt vad ett IKEA-besök suger musten ur en. Vi var redigt trötta efteråt...

Sen blev det söndag. Om jag hade vetat vad som komma skulle så hade jag lagt upp gårdagen på ett helt annat sätt än vad jag gjorde. Mitt på dagen klev jag upp på studsmattan och hoppade i en halvtimme, beskådad av Timmy som satt på verandan i solglajer och drack kaffe(...). Därefter körde jag ett styrkepass. Jobbigt, yes. När jag hade duschat kände jag mig helt slut, tung i hela kroppen och allmänt svag. Vi åt lunch , bestämde oss för att åka till Dalarö och plocka blåbär. Kände mig lite illamående och förstod inte varför, men vi fick bråttom i alla fall så jag hann inte tänka på det. Vi gick i högt tempo till Handenterminalen och satte oss på bussen.
Väl på Dalarö var jag definitivt inte piggare och magen var inte så glad. Jag la mig och vilade i Timmys säng, och efter nån timme låg jag nerbäddad under två täcken och frös, med hög feber och ont i magen. Blev sängliggande hela kvällen, och upplevde något så märkligt som obefintlig aptit! Helt wicked. Fan vad dåligt jag mådde. Vred mig fram och tillbaka ända till midnatt med en kall handduk för ansiktet. Fick i mig ett par ipren, och när jag vaknade i morse var jag som ny. Nästan. Okej, jag mår ganska dåligt fortfarande, men jag har inte alls så där mycket feber. Magen är dum dock. Vad är det för fel?

Nu måste jag vila magen lite tror jag. Och dricka vatten. Glöm inte bort att det är Sunkit i kväll, även om inte jag kommer närvara. Stackars mig. :(

Inga kommentarer: