lördag 11 augusti 2007

Morgonstund har guld i mund!

Bästa tiden på dygnet är absolut de tidiga morgontimmarna. Igår kväll ställde jag klockan på 06:22 för att ta en promenad innan frukost. Timmy började jobba kl 8 i morse, men jag börjar inte förrän kl 10. Självklart gick jag ändå upp och åt frukost tillsammans med honom.
Jag skulle definitivt kunna gå upp så tidigt varje morgon för att starta dagen med en promenad. Den här morgonen var lätt den bästa på hela sommaren. Det var alldeles lagom svalt ute, knappt en människa uppe. Bara ljud av fågelkvitter, rasslande buskar och vatten som kluckar. Dalarö en molnfri morgon går bannemej inte av för hackor. Jag gick en helt underbar promenad, rask och snart lite klibbig, men alldeles fantastisk. Ni borde prova. Morgonen är underskattad! Den slår kvällen med hästlängder!

När jag kom tillbaka efter lite mer än en halvtimme hade Timmy gjort i ordning frukost. Eftersom jag inte kunde låta bli att springa sista biten - skorna till trots - låg det nära till hands att föreslå utomhusfrukost. Vädret var ju helt perfekt dessutom. Vi satte oss ute på trappen i solen. Så mysigt... Sen gick han till jobbet, jag hoppade in i duschen och nu sitter jag här. Jag komponerade nyss min lunch: potatissallad. Ska cykla upp till jobbet lite tidigare och köpa en avokado att ha i också. Jag längtar till lunchen... haha.

Nu ska jag byta om. Ha en fin dag, kära kamrater!

Inga kommentarer: