lördag 18 augusti 2007

Heartbroken.

Jaha, så var ytterligare en dag nästan slut. Hade väntat mig att Timmy skulle komma hem någon gång under tidiga eftermiddagen, så jag gick upp kl 8 för att hinna med att göra lite saker innan dess. Nämen! Timmy kommer inte förrän sent på eftermiddagen i morgon! What a surprise. Vår eventuellt sista heldag tillsammans innan han sticker blir nu i stället ungefär en tredjedels dag. Heartbroken är ordet. Så ledsen...

De där timmarna jag trodde jag fördrev i väntan på Timmy ägnade jag åt att städa, träna, duscha, göra amaranthkaviar och baka bullar. Det mesta gick smärtfritt, om man har lite överseende med att jag inte blev helt nöjd med bullarna. De blev för fluffiga, för lätta liksom. Kanske berodde på att jag bakade dem på dinkelsikt och fruktsocker... vet inte. Gifflar gjorde jag i alla fall. Hälften av dem fyllde jag med äppelmos, kanel och mandel och andra hälften fyllde jag med hallon och kokos. Än så länge har jag bara smakat på kanelvarianten och som sagt, för fluffiga. Men de duger i krig antar jag.

Idag fyller Idiotklubben 6 år men eftersom vårt kära forum inte längre går att komma in på så dog våra födelsedagskalasplaner, vilket var förjävla tråkigt det med. Våra kalas brukar vara så sjukt bra...

Nu ska jag sy lite tror jag. Det hände en lite smårolig sak idag när jag rensade min byrå: Jag hittade en av mina svarta långkjolar. Jag är inte så jäkla fond of svart långkjol längre om man säger så, men så slog det mig att vad fan, den här borde man ju kunna använda som klänning. Kjolen i fråga har jag alltid trott varit felmärkt - lappen sitter nämligen fram. Eller? Idag insåg jag att kjolen faktiskt är en klänning! Hahaha. Det var lite roligt. Och lite pinsamt. Men jag har ju inte använt den på typ tre år, så jag är kanske förlåten.

Oj vad muntert det blev, det överensstämmer inte alls med mig just nu. Hoppas ni andra är gladare. Puss.

3 kommentarer:

[<( - _ - )>] ® sa...

hi!
i came casually here... nice blog... good photos...
greets from chile!

Katrin sa...

Vilken färgstark blogg du har Sanna! Jag både lider och ler med dig. (åt skilda ting förstås) Hoppas ni får det bra den stund ni får tillsammans imorgon.

Sanna sa...

Åh, tack så mycket, Katrin! Vad glad jag blir. :)