fredag 20 juli 2007

Fina tider.

Jag gillar Saltå kvarn. Märks det? Min frukost gick fullständigt i Saltå kvarns tecken. Underbara rågflingor! Tre gånger så stora som vanliga. Ekologiska och kravmärkta. Mmm. Till dem, i form av gröt, åt jag skivade torkade (osvavlade) aprikoser, rostade solrosfrön, linfrön och sojamjölk. Kombinationen torkade aprikoser och rostade solrosfrön rekommenderar jag starkt till gröt! Solrosfrön förhöjer i och för sig smaken på alla tillbehör till gröt. Typ hallonsylt. Gör gröten nyttigare och godare och trevligare att äta!

Joy #1: Jag trivs som fisken i vattnet på jobbet! Så många fina människor och alldeles lagom jobbiga arbetsuppgifter. Visst, jag har skärsår på hela händerna och bara igår använde jag fem plåster, men det är väl koolt? Det hårda livet liksom, haha. Ska iväg och jobba några timmar nu i eftermiddag. Och det ska liksom bli roligt! Galet.

Joy #2: Igår när jag var ute och sprang (för övrigt påbörjade jag rundan kl 22.15) så hände det där som jag börjat ge upp hoppet om: Jag ville inte sluta när jag var klar, och sprang en extra sväng men kände trots det att jag kunde ha sprungit ett helt varv till! Jää. Jag fattar inte varför det kändes så bra. Jag blev liksom inte trött. Wicked! I morse började jag dagen med en lite kortare runda på 4 km, för jag kände mig ju verkligen inte klar igår trots att jag även la på ett litet styrkepass efteråt. Det var såklart lite jobbigare i morse, framför allt eftersom det var innan frukost och min mage var tom. Sen glömde jag att stretcha baksidorna av låren igår kväll också, vilket gjorde dem lite stumma. Jaja. 4 km plus lite styrka är en grym start på dagen.

Joy #3: Imorgon! Halleluja! Boken kommer! Harry Potter and the Deathly Hallows! Jag småhoppas nästan att Timmy och hans vänner sticker på Jazzfestivalen (som jag är för snål för), så jag får läsaläsaläsa. Halleliluja!

Nu ska jag göra en lunchlåda och hänga tvätt. Puss på er!

Inga kommentarer: