onsdag 4 juli 2007

Torrt!

Jag har nästan precis vaknat efter en liten eftermiddagslur. Givetvis drömde jag om Harry Potter, eller inte om honom i egen hög person utan jag kastades helt enkelt in i det kapitel i sjätte boken som jag läste klart precis innan jag somnade. Jag har precis börjat läsa den... Hade egentligen tänkt att läsa en helt annan bok emellan men jag kunde faktiskt inte hålla mig ifrån Harry Potter och halvblodsprinsen. Well.

I kväll skulle jag ha åkt in till Grönan och sett Beastie boys. Ruttet nog insåg jag att jag bränt jävulskt mycket pengar på sistone och att jag inte hade råd... så det blir ingen konsert. Så nu verkar det bli jag och boken i stället? Och Timmy sen när han jobbat klart.

Hela mitt ansikte stramar. Ögonlocken är värst - de är totalt torra och därmed helt oelastiska. Jag köpte en mandelolja för ansiktet i måndags, och upptäckte igår när jag vaknade att man inte skulle ha den på ögonlocken, haha... Härligt svullet var det igår, och det har fortfarande inte riktigt gått ner. Resten av ansiktet verkar tycka bättre om oljan, även om jag inte direkt märkt någon effekt än... men lite tålmodig bör jag kanske vara. Fast jag måste säga, att det är lite skrämmande och obehagligt att smörja in hela ansiktet med olja för att sedan efter bara tjugo minuter inse att ansiktet sugit upp precis alltihop...

Igår träffade jag Madde, min kära buss- och skolkompis från högstadiet. Det var så himla roligt, vi hade så mycket att snacka om och uppenbarligen mycket gemensamt. Najs att vi bor så nära varann!

Och pirogerna då? Öh... Varje gång jag gör piroger inser jag hur dum jag är som ger mig på att göra det, för det är typ det jobbigaste som finns. Jag tror allt skulle förenklas om jag slutade envisas med att ha så mycket fyllning i varje degrundel, men om man har i ännu mindre fyllning blir det ju ännu mindre matigt! Jag vill ju ha mat med bröd och inte bröd med mat! Abo. Det blev i alla fall en lins- och grönsaksbarbequefyllning, med massa chipotle och rök. Yes.

Beträffande Sunkit så blev det bara jag och Fredrik från gamla klassen tillslut ändå (oj vad oväntat ;) ), men jag förstod kanske att Mattias hade lite svårt att komma eftersom han satt i Norrland, och att Joel var rätt trött efter Peace & Love... Att Maja bangade igen tyckte jag var lite klent dock, men eftersom hon är så söt så är hon förlåten. (Men jag kommer vara på dig tills jag får dit dig, be so sure... muahahaha!!)
Det var en bra kväll i alla fall, som inleddes med käk på Herman's, och involverade trevligt skitsnack med Fredrik. Det var bra. Bra. Sunkit i sig var också bra, men VARMT! Jag gick upp och ut för att andas lite vid halv elva, och blev kvar däruppe ända till sista låten. Helt galet! Jag fastnade vid tre trevliga pojkar som tyckte det var roligt att diskutera med mig. Jag kände mig kort och fick deras stöd genom att de alla klev ner från trottoaren och böjde på benen medan jag stod kvar däruppe. Det gjorde att jag inte hamnade i automatiskt underläge heller. Haha. Bra bra. Jäkligt najs pratstund hade vi, den var både intressant på allvar och väldigt rolig som på vardagsvis. När allt var slut kom dessutom underbart gulliga Kicki och hämtade tre glada Haningebor med bil! SKJUTS! Soft som fan. Så jag var hemma redan halv två!

Hittills idag har jag inte hunnit göra så mycket, men jag var ute och sprang... Alltså, i måndags när jag sprang... Det var hemskt. Jag var tvungen att stanna! Det har inte hänt på över ett år! Så när jag slutligen kom tillbaka hem körde jag tokmycket styrka så jag fick en massa träningsvärk. Det kunde jag gott ha! Med måndagens bittra nederlag i åtanke kortade jag min runda med ett par kilometer idag, och klarade mig från att stanna. Ah... Jaja. Det är bättre att göra lite än att inte göra något alls. Faktiskt.

För den som undrar, så kommer jag inte att utbilda mig till Friskis & Svettis-instruktör i höst. Jag har avblåst alltihop. Två låsta år i Haninge - nej tack! En degklump som heter Sanna och tror sig fixa formen lagom till utbildningen - omöjligt...

...men körsbären på trädet utanför mitt fönster ser ut att vara jättemycket på G i alla fall!

Ha det gôttmos allihop, puss.

Inga kommentarer: