söndag 29 juli 2007

Mat, mat, mat.

Idag har jag lagat mat hela dagen känns det som, men det stämmer inte riktigt för det gick ganska snabbt. Mycket mat blev det i alla fall. Ett stycke tofu-currygryta med champinjoner, broccoli och russin (med mera såklart), en sats (=fem portioner) linsbiffar (röda linser, rivna morötter, solrosfrön, havregryn, lök och kryddor... helt grymma!) samt tomat- och ajvarsås till biffarna. Allt detta i finurliga portionsförpackningar för infrysning. Så nu har jag matlådor för nästan två arbetsveckor! Dock ska jag utöka med mera mat i helgen tänkte jag, eftersom Timmy ändå verkar fly stan då (till Nora... öh? Fast jag tror i och för sig han ska på Augustibuller, och visst, det är en dräggig bajsfestival men med band som USCB Allstars, Svenska Akademien och Total Egon så kanske det inte är katastrof ändå...).

I morgon börjar jag alltså jobba. Känns bra att ha något att sysselsätta sig med, så Timmy får smaka på hur det känns att driva runt i väntan på sin älskades arbetsdagsslut... Well. Åh. Så jävla värdelös timing det är det här - Timmy slutade jobba för sommaren idag, jag börjar för sommaren i morgon. Halleluja.

På tisdag hoppas jag att vi får umgås lite, om än indirekt, genom att gå på bio och titta på Simpsons-filmen. Är så sjukt sugen på att se den!

Just nu skulle jag kunna ... öh jag vet inte, jag vill väldigt gärna ha kaka i alla fall. Var är kaka?

"Vad ska vi göra, med den snälla nallen? Hjälpa!" SUNKIT PÅ MÅNDAG NÄSTA VECKA (6/8) ALLIHOP, DON'T MISS OUT!

1 kommentar:

Josefin sa...

�r det samma linsbiffar som du bj�d p� wikdagen? kan du inte skicka receptet p� dem, de var smarriga!