torsdag 26 juli 2007

Körsbär!

Bara genom att sträcka mig ut genom fönstret fick jag ihop en hel skål med saftiga, perfekt mogna körsbär! Synd att jag inte hade en trollstav så jag kunde utföra en liten trollformel, typ accio grenar, så jag nådde alla körsbär men fortfarande fick nöjet att plocka av de små frukterna. Frågan är nu bara vad jag ska göra med dem. Jag har redan mumsat i mig en del, och det kanske är så man får ut mest av dem... men jag fantiserar lite om en körsbärspaj. Åh. Mmm.

Idag har jag återigen gjort ungefär ingenting. Jag har varit ute och sprungit, ätit god lunch, klippt lite i buskar och klappat min kissekatt. Och så har jag gjort första prototypen på min flashiga söta kryddhommus, med kanel- och kardemummasmak. Ska bli intressant att smaka på den, nu när den har fått stå och dra i några timmar. Recept kommer om den blev bra!

Nu ska jag äta middag och sen ta en promenad till Handen och åka till Dalarö. I morgon ska jag luncha med mamma! Mysigt. Och därefter antingen stå vid ett infobord eller tömma bössor, beroende på vädret.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: