onsdag 25 juli 2007

Ganska tomt.

Slut. Finito. Igår läste jag ut boken. Så himla konstigt... att det bara är slut nu. Jag vill vara med längre än så här! En mycket trevlig sista resa med Harry Potter var det i alla fall, mer tänker jag inte skriva.

Igår var Timmy, Jonte, Simon, Kicki, Göran, Linus, pappa och jag på Boda Borg i Oxelösund! Roligt rolig. Jag gjorde det dummaste valet av skor ever, dock: ett par som jag upptäckte var helt omönstrade och därmed fruktansvärt hala. Det gjorde att det hela blev riktigt obehagligt och läskigt efter ett tag, då man började bli slut i kroppen. Jag trodde jag skulle ramla ner på nåt betonggolv och typ dö... Elva stämplar blev det i alla fall, trots att jag gav upp mer än en timme innan min betalda tid gick ut.

I söndags fyllde Acke år, och då blev det heldagskalas med både himmelsk nästan-raw chokladkaka, kaffe, vin och grilling. Och wakeboard, men inte för min egen del eftersom jag inte uppfattat eller tänkt tanken att kanske ta med något att bada i. Jag kände mig väldigt påklädd i solgasset... uh. Varmt. Jäkligt fin dag!

Hittills idag har Timmy och jag varit och handlat. Två timmar tog det. Det är bra med Timmy för han tycker också det är roligt att handla mat. När vi kom hem var vi väldigt hungriga och svängde ihop en underbar tofusallad med kikärtor och vegosmörstekta champinjoner, samt nykokta delikatessrödbetor som vi avnjöt med vegosmör och salt. SÅ gott! Efter maten malde vi kaffebönor som vi köpte, och gjorde kaffe. Inte så märkvärdig smak men desto festligare grej. Och nötter har vi ätit. Nötter och torkade druvor och bär. Hmm... vi köpte faktiskt en låda med färska blåbär också. Undrar hur länge man ska behöva vänta innan man får äta dem? Nu ligger Timmy och läser (Harry Potter, så klart) medan jag ligger bredvid och skriver. Det evrkar som att vi ska till Dalarö i kväll, för Timmy jobbar imorrn. Det blir bra. Men. Jag vill sova.

Inga kommentarer: